Alle vi elsker motorsport, så mye at vi kunne tenkt å få oppleve det hjemme hos oss selv. Vi ser stadig nye aktører dukke opp, noen med mer suksess enn andre. Det skal ikke bare en pengesterk onkel til, for å arrangere motorsport setter også krav til sikkerheten. Så hvordan klarer for eksempel Rudskogen eller Lånke-banen å dra tusenvis av publikummere hvert år?
En ting er engasjement, men det er jo ikke alltid det er stort nok til å begynne med. Så hvordan arrangere en motorsportsevent for å komme i gang?
Er det marked for et stort arrangement
Du må finne ut om det er liv laga. Sjekk ut om du har oppbacking og hvilken målgruppe du skal fange. Få hjelp av selskapet som lime-technologies.no til å holde orden og sette opp lister for dine kunder, samarbeidspartnere, konkurrenter (mulig partnere), og leverandører. Da vil du fange et stort antall brikker i nettverket ditt. Fra begynnelsen vil de hjelpe deg, finn alt på lime-technologies.no nettsiden! Nettbaserte løsninger vil ikke koste stort, og gi deg en fordel som kan bli nyttig “når hjulene begynner å rulle”.
Få kontroll på inntekter og utgifter
Et arrangement som dette kan få statlig støtte gjennom en rekke fond. Poenget er å skape noe som gir vekst og aktivitet for de lokale bedriftene. Dette er noe staten alltid er interessert i for å lette trykket på arbeidsmarkedet. Men det fins også en rekke utgiftsposter. Man kan nok ikke forvente seg et stort utbytte de første årene, men kommer man seg gjennom noen arbeidsomme sesonger, så har man tross alt lykkes med et stort arrangement. Og da kan man høste av resultatene.
Få kontinuitet med Lime-Techonologies
Det kan oppstå masse rot dersom man ikke har system i sysakene. Det kan være første grunn til at man får skatteetaten på nakken, må betale mulkt eller rett og slett går konkurs. Kanskje grunnlaget var der, men fordi arrangementet er så omfattende, så går ting i stå. Gjør grunnarbeidet og bli din nærmiljøs fremste ambassadør for motorsporten som så mange elsker. Tenk fornybarhet, miljø og bærekraft. Dette er noe alle er med på i dag.